Ethics Hebrew

Submitted by: Submitted by

Views: 375

Words: 839

Pages: 4

Category: Societal Issues

Date Submitted: 05/17/2009 10:14 AM

Report This Essay

סעיף א'

יהדות-

שגיא (1993) מציג מצד אחד את עקרון התלות החזקה, שלפיו אלוהים קובע את החובה המוסרית. כלומר, מעשה ייחשב מוסרי מסיבה אחת בלבד והיא שהוא צווה בידי אלוהים. מצד שני הוא טוען כי ביהדות נראה כי המוסר הינו אוטונומי. כלומר, תוקפו אינו נובע מציווי אלוהי מפורש אלא לכל אדם יש זכות להביע את דעתו ולבחור את מעשיו. זהו חופש הבחירה אשר קיים באדם. יהדות : בין דת ומוסר- ע"מ ???.

עפ"י היהדות חוקי המוסר הינם מוחלטים וניתנים ע"י האלוהים שהוא הביטוי האולטימטיבי למוסר. למרות קביעה זו ניתן לראות כי בתנ"ך אין איסור מוחלט כנגד זנות. אנו רואים כי קיימות התייחסויות מצומצמות בתנ"ך לנושא הזנות אך בהתייחס אליהן ניתן לומר כי השבטים היהודיים לא קיבלו בהבנה עיסוק זה. מרלין סטון, היסטוריונית פמיניסטית כתבה על הזנות ש"הנביאים והכוהנים העבריים כתבו בבוז גלוי ולגלגני על כל אישה שלא הייתה בתולה ולא הייתה נשואה. הם התעקשו שעל כל הנשים להיות משויכות קבל עם ועדה לגבר כלשהו- אב או בעל- כרכושו הפרטי. כך הם פיתחו וביססו את הרעיון של מוסר מיני לנשים". – זונות עושות היסטוריה- 23. לעומת המוסר המיני הנוקשה על הנשים בתנ"ך, אנו רואים כי קיים מוסר כפול ביניהן לגברים. כלומר, הנשים היו מחויבות להימצא בקשר בלעדי עם גבר אחד, לעומת הגברים אשר היו חופשיים לעשות כרצונם ולפנות לפילגשים וזונות כאשר מאסו במסגרת הנישואין המחייבת. זונות עושות היסטוריה- ע"מ 21. אנו מבינים כי הזנות נחשבה בתור חטא בתקופה המקראית כאשר אנו מסתכלים על דוגמאות מהתנ"ך אשר אומרות כי "וְאִישׁ וְאָבִיו יֵלְכוּ אֶל הַנַּעֲרָה - לְמַעַן חַלֵּל אֶת שֵׁם קָדְשִׁי" (עמוס ב' 7) ו-"וּבַת אִישׁ כֹּהֵן כִּי תֵחֵל לִזְנוֹת - אֶת אָבִיהָ הִיא מְחַלֶּלֶת, בָּאֵשׁ תִּשָּׂרֵף" (ויקרא כ"א 9).

נצרות-

בודהיזם-

יוונים-

רעיון מרכזי בתרבות היוונית הוא של יופי וטוב. אמונה יוונית חשובה היא שאיזון והרמוניה הינם חיוניים לבריאות האדם. ע"מ 13 amusing or abusing

אפלטון וסוקרטס האמינו כי מעלה ("virtue") היא תוצר לוואי של חוכמה וכי הסיבה היחידה שבגללה יחידים יצליחו לחיות את חייהם באופן לא מוסרי היא כתוצאה מבורות. מנקודת מבט זו אדם לא ירכוש ידע ובסופו של דבר גם לא מעלות ע"י כניעה לתשוקות אלימות הכוללות גם יחסי מין.

אפלטון האמין כי אהבה מובילה...