Paper

Submitted by: Submitted by

Views: 697

Words: 6112

Pages: 25

Category: English Composition

Date Submitted: 12/15/2009 05:32 AM

Report This Essay

OLEH: AZZAMEEN

DEMI MASA SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN SELAIN DARI ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN MEMESANKAN SATU SAMA LAIN DENGAN KEBENARAN SERTA MEMESANKAN SATUSAMA LAIN DENGAN KESABARAN

- AL QURAN SURAH AL ‘ASHR 1-3

PROLOG

Negara baru akan parah pada tahun 19 dan 97,Penduduk meratap belas kasihan dan maut berterusan,Bahang musim panas dan taufan mengganas di bulan September,Penduduk tidak dapat lari dan puluhan ribu akan mati.- Michael de Nostradame @ Nostradamus (1503 – 1566)

Firasat:

1. Dalam tahun 1997; Asean, di antaranya yang meliputi Malaysia, Thailand dan Singapore sebagai negara-negara rantau Asia Tenggara bilamana Indonesia mengalami kegawatan ekonomi paling teruk dan kacau bilau yang menumbangkan regim Suharto pada awal tahun 1998.

2. Penduduk negara dunia ketiga dan membangun meratap belas kasihan lantaran kemarau yang diakibatkan oleh fenomena El Nino di bahagianAsia Timur dan Asia Selatan manakala La Nina mengganas di bahagian Amerika Latin.

3. Bencana El Nino bermula seawal tahun 1997 dengan kemuncaknya di bulan September 1997 apabila kemarau hebat melanda Indonesia dan jugaMalaysia termasuk negara-negera rantau Asia Tenggara. Krisis air juga berlaku di banyak negara. Jerebu tebal pula meliputi keseluruhan AsiaTenggara dari Mac hingga Oktober 1997.

4. Bulan Ogos 1998, fenomena La Nina yang menyebabkan banjir besar melanda China, ribuan terkorban. Amerika Syarikat dilanda taufan Bonniepada 25 Ogos. Angka kematian pun terus bertambah!

5. Kematian pun berterusan bersilih ganti tanpa penghabisan!!

FENOMENA CAKERAWALA

Ribuan tahun dahulu apabila sesebuah komet yang menyerupai thi bintang melintasi langit, orang yang melihatnya akan menggigil ketakutan. Menurut mereka, sebuah bebola api yang turun dari langit itu menandakan kemarahan tuhan atau dewa-dewa mereka.

Ketika kedatangan agama Kristian pun, komet dianggap sebagai bad omen atau majal yang bererti petanda buruk. Misalnya pada tahun 1066, Raja Harold dari...